tisdag 17 september 2013

Distressruta

Med hjälp av distressink så kan du göra både lite snabba och snygga personliga kort. Vikt mina kortbaser och idag har jag gjort dem 6x6. På denna översta bilden har jag rivit lite spillbitar som jag tejpat fast med lite washitape. Ser till att det blir en lite ruta i mitten. Inkar in ytan lite lätt och här har jag även stämplat med samma färg, Broken China.

Jag gör fler kort när jag ändå är på gång och det orange kortet är av postit lappar. På ett av korten har jag dragit ett par tejpbitar rakt ner på kortet.

Jag använder mig av Ranger Ink Blending Tool,  när jag färgar in cardstocken.

Försöker vara lite lätt på handen och gör små cirkelrörelser när jag färgar in. Dra loss tapen/pappret när du är klar så är du redo att börja dekorera.


Här på detta kortet har jag stämplat med en swirl och dekorerat med blingstenar.

Detta kort har fått en distressad fjäril, lite snöre och några halvpärlor.


På detta kortet har jag haft en postitlapp i mitten av kortet och distressat runt om. Stämplat lite spontant med en bakgrundstämpel och skvätt lite mist. Bandet infärgat med distresserna och satt fast den med en brad.


Mitt sista kort som har blivit stämplat i samma färg som rutan. Dekorerad med en pärlswirl, några platta blommor. Ett kort som kommer att få text när när jag vet vem som blir mottagaren.


Teamets Ami har gjort en liten film om distressruta. Så kika gärna på den.

Amis film om distressruta

Tack för titten och hoppas ni distressar på. Kram Katja

1 kommentar:

Hanna-Marie sa...

vilka fina! kanske borde pröva för distresser har jag ju faktiskt några (som med alla andra färgprodukter så ligger de mest å skräpar :-D )