söndag 8 september 2013

Bloom where you are planted

IMG_8440

Just nu finns det många olika system med plastfickor gjorda för att snabbt dolumentera vardagen. Det finns Project Life, Photo Freedom, Sn@p och flera andra. De flesta tillverkare hoppar på trenden och skapar små kort i lagom storlek till plastfickorna. Det är toppen för oss kortmakare då korten gör superfina bakgrunder och accenter till kort. De är lagom stora och många har en kort text som man kan använda istället för en textstämpel. Till mitt kort har jag använt ett kort från My Minds Eye “Find your wings and fly”.

IMG_8442

Jag färglade stämpeln från Kenny K i matchande färger. Just denna heter OMG och den hittar jag inte i shopen men det finns massor av andra coola stämplar och de är jätteroliga att färglägga! Jag använde ett papper ur Echo Parks Here and Now pappersblock i 6x6-format till bakgrund. Jag tycker det blir så fint med chalkboardstil och färgglada papper ihop.
Hoppas att ni har en härlig helg, vi har riktigt sommarväder och solen skiner. Härligt att få tanka lite extra sommar innan hösten kommer på allvar!

1 kommentar:

En liten butik sa...

Färgsprakande och superläckert!!