tisdag 10 september 2013

Altrad provdocka

Idag vill jag visa ett projekt som jag hållt på med under ett tag. Jag tog en provdocka jag hade hemma och knöglade ihop en klänning av tissupaper. jag använde gloss gel för att limma fast det samt att skapa en skyddande hinna innan jag sprayade den med mist. jag limmade fast ett blixtlås som jag hade hemma och skapade en blomma av tissupaper samt fäste fler blommor runt om. Bandet kommer även från min gömma. Efter allt lim (tacky glue) hade torkat la jag ett tunnt lager  gesso och sen drog jag distresspaint på strukturen. (detta skapar en läcker effekt efter mistandet).



När detta var torrt mistade jag hela dockan i omgångar och lät allt torka emellan. Misterna skapar jag av pearlex, distress refill samt vatten i en flaska. Jag skapade en turkos, lila samt svart mist. Emellan varven torrborstade jag gesso över projektet. När allt var torkat limmade jag fast mica flakes, turkost glitterlim samt lila glitter. Jag limmade detta med glossy accent.