söndag 6 november 2016

Idag har det lovats snö!

Hej där!
En varm och mild höst har nu bytts ut mot bitig vind och en massa regn.... Men idag har det utlovats en massa snö istället! Baksidan är halkan, men vackert är det =)
För att ladda lite julstämning som grädde på moset så kommer här två julkort till! Lawn Fawn-stämplar har jag lekt lite med den här gången också:

Jag har använt Kraft-papper som kortstomme och ramat mitt motiv med ett av  de vackra julpapper som finns i fina blocken från Lawn Fawn. Bakgrunden är distressad med verktyg och Tumbled Glass.

De söta små motiven kommer från två olika set: Cheery Christmas och Snow Day. Du vet väl att det finns finurliga dies som hör till?!
Den inslagna moroten ritade jag själv, tyckte kaninen behövde en sån!

Här har jag använt samma rutiga papper, men på rosa kortbas istället. I kanterna har jag använt washitejp, Lotta har en härligt massa olika i butiken! Texterna har jag monterat på 3D-kuddar.

Bakgrunden är distressad med verktyg, Tumbled Glass och Spun Sugar. Sist sprejade jag lite vatten med en minimister och duttade dit lite snö med penna.http://www.enlitenbutik.net/butik/farg-och-kladd/sharpie-poster-white/ Mönstrade cirkeldies liknande min hittar du >här<

Glada vinterhälsningar,
Monica =)

Inga kommentarer: