onsdag 20 januari 2016

Du & Jag, skapa enhetlighet med hjälp av akrylfärg.

Hej på er! Idag visar jag er en Lo där jag bland annat har använt akrylfärg för att mjuka upp intrycket.

Jag älskar det här mönsterpapperet med flamingos och visste på en gång när jag såg det att jag ville framhäva det och ge det plats på min lo. Därför fick det bli min grund. Eftersom fotografiet jag fastnade för var suddigt och lite dassigt i färgerna valde jag att gå på med gesso och vit akrylfärg utspätt med lite vatten för att dämpa det krispiga färgglada uttryck som papperet har.



Jag plockade sedan ihop några PL-kort, spillpapper och die-cuts som också fick lite utspädd färg på sig efter jag tejpat dit dem. Detta främst för att få allt att se lite mer enhetligt ut. Slutligen satt jag fast spets, enamel dots och puffy stickers. Titeln var det enda som fick vara "omålat" eftersom jag gillar hur det cerisa &-tecknet "poppar" mot den dämpade bakgrunden.

Inga kommentarer: