tisdag 29 september 2015

Färgkarta

Hej på er! Ni glömmer väl inte att bli inspirerade av alla härliga skisser som publicerades här i bloggen förra veckan?!

Idag tänkte jag visa er en färgkarta jag gjort till mina distress markers. Jag gör gärna färgkartor till mina pennor och färger så att jag lätt kan hitta den färg eller nyans jag söker. En färgkarta som det här kan du göra till dina färgläggningspennor, dina olika stämpeldynor, mister och övriga färger.



Jag har beskurit akvarellpapper i 4x4 inches. Stämplade en stämpel på varje sida, mest för att göra det hela lite roligare. Målade på min distressfärg och målade ut den med en vattenpenna för att synliggöra de nyanser pennan ger.
Framsidan gjorde jag med ett PL-kort som bas där jag öste på mängder av die-cuts och klistermärken.

Tips på material från butiken: Stämpel, PL-kort, Die-cuts och klistermärken

Inga kommentarer: