tisdag 27 januari 2015

Tekniktisdag - Måla vått i vått med mist

Jag stämplade den söta Doilyn från Prima, med Perfect Medium (här finns en annan embossdyna, också från Ranger) och embossade med genomskinligt embosspulver.

Sedan sprayade jag med vatten över ytan och målade med misten, en sprayning i korken räcker långt. När man målar på blött papper kallas det för att måla "vått i vått". Här kan man få en helt annan karaktär om man väljer ett akvarellpapper som tål vatten bättre än vanlig cardstock.

Jag stänkte även över några prickar med penseln.

Här kände jag att jag ville göra ett till kort, jag hade ju så mycket färg kvar i korkarna. Jag sprayade vatten på pappret och duttade ut färg. Lite random, som sonen skulle ha sagt.

Sedan stämplade jag med en vattenfast dyna. Eftersom att jag tappade stämpeln på ena sidan, så fortsatte jag runt om och fick en lite slarvigare look.

Så kommer vi till trädekorationerna som jag ville blinga till. Jag valde att grunda med lite chalk, då jag inte ville att träfärgen skulle synas alls.

Här valde jag att grunda med Accents istället för perfect medium innan jag hällde på det otroligt glittriga embossing tinsel. Det bubblade ganska mycket när jag embossade. Ibland testar man saker som blir bra, andra gånger mindre bra.


Och de färdiga korten, först det planerade,

och sedan bonuskortet.

Jag hoppas att du också vågar dig på att måla vått i vått och även testa oprövade saker.
/Anna

3 kommentarer:

Anna sa...

Så häftigt!!! :) :)

En liten butik sa...

Så cool, ja jäklar!

Monica =) sa...

Vilka härliga effekter det blev o så finurligt att måla med mist! Jag följer nog "regelboken" lite väl mycket tänker jag, hade aldrig fått en så härlig tanke som att ha glossy som embossingbas!!
Kram!