måndag 5 januari 2015

Project Life med stenciler

God fortsättning på det nya året!

Hur går det med ert PL:ande? Påbörjat nya året? Själv har jag beslutat mig för att göra färdigt 2014 först, så jag i alla fall har en liten chans att komma ihåg något som hände dessa veckor, samtidigt som jag skriver kort i min kalender varje dag om vad som händer under det nya året.

Anledningen till att jag PL:ar är för att få utlopp för min hobby som är att klippa i papper, eller hur. Så jag arbetar rätt så mycket med mina uppslag och ser gärna varje PL-kort som en slags mini-Lo. Därför scrappar jag mig igenom mitt PL-album och använder samma tekniker och material där som på mina vanliga Lo'er. Stenciler är en sådan teknik.

 
Jag skär till mina kort från vanlig cardstock. De dekorerar jag sedan på olika sätt. Här har jag använt en stencil och två olika nyanser av distressdynor för att skapa en bakgrund.

 
Dessa kort förvandlas sedan en i taget till små layouter som tillsammans med en gäng andra skapar en helhet för mitt uppslag för v43.

 
Material från butiken: Cardstock, stenciler, distressdynor, diecuts, enamel dots.
 

1 kommentar:

En liten butik sa...

Häftigt! men fy vilken sminkning... ;)