lördag 8 november 2014

Till Far

Temat för novembers tävling är paketinslagning och jag har skapat ett kuvert i mixed media stil till Fars dag.

Jag använde Ingvild Bolme chalk ink i färgen Cold Ice över sidan. Använde en stencil från Prima tillsammans med Silks Shimmer acrylic glaze i färgen Azurite från Luminarte. Stencilen med cirklar kommer från Studio Calico och jag använde Mix´d Media Inx i färgen Jasmine över stencilen.
Använde Stampendous Embossing Enamel Chunky White lite här och var samt över blommorna som jag först färgade in med Cold Ice Chalk Edger.
Pappret jag använt kommer från Fabscraps och heter Heritage script 1 & 2.
Cirklarna har jag gjort med ett litet rör som jag först doppade i Silks Shimmer acrylic glaze i färgen Persimmon.
Trianglarna är en gammal stämpel från min egen samling som jag embossade i guld.
Alla kanter är distressade med Ranger Frayed Burlap.

Hoppas du vill vara med och tävla. Du kan läsa mer om tävlingen i detta inlägg.

Ha det bra!
//Tesa

1 kommentar:

Doreen sa...

Love the fab design and colours.xxx