tisdag 14 januari 2014

Återupptäck gamla stämplar

IMG_8768

Jag har snöat in lite på embossing på sistone, det är en sån kul teknik och går att använda på så många sätt. På detta kort har jag rotat i mina stämpellådor och hittat bortglömda fynd. Jag stämplade bakgrunden med embossingbläck och använde diverse stämplar som såg fina ut tillsammans, sedan embossade jag allt vitt. Pappret färgade jag sen in med distresser och infärgningsverktyget och så putsde jag bort överflödig färg från embossingen med en servett efteråt. Snyggt va?

IMG_8770

Ett par spillbitar från mitt favoritblock från Echo Park (Here & Now heter det) och en kakservett (vill man stansa ut egna kakservetter så är denna superfin) blev bakgrund för motivet som jag målade med copics. Jag embossade fjädrar på vellum och klippte ut och så färgade jag träbokstäver genom att trycka dem mot den svarta distressdynan. Jag har använt hela sex olika stämpelset från olika tillverkare på detta kort så ta och dyk ned i stämpelgömmorna och återupptäck dina bortglömda stämplar. Denna teknik är verkligen superkul!

Inga kommentarer: