torsdag 12 december 2013

Mer RETRO stil

Jag fortsätter med att visa kort i RETRO stil. När jag tänker retro går tankarna till sådant som varit modernt tidigare och som sedan nyproduceras eller återkommer på någotvis. En sådan sak tycker jag är tecknade superhjältar. Det fick mig att skapa detta kort:




Jag har använt svart och vitt cardstock som bas. Sedan har jag använt två papper ur pappersblocket från Fancy Pants - Wonderful Day. Det är det gula och röda som kommer från blocket. Schackrutor är ett annat mönster som jag förknippar med retro och jag skrev ut ett sådant mönster från nätet.

Texten stämplade och embossade jag med svart embossingpulver på det röda papperet och klippte sedan ut det i form av en "smäll-form" ur seriernas värld. Det blir snyggt att dekorera insidan med samma papper men byta ordning på dem mot framsidan.




Jag har också blivit tillfrågad att visa kortet som jag vann min Gästinspiratörsplats med och det gör jag ju gärna. Utmaningen som En liten butik hade på Linköpingsträffen var att skapa ett kort med:
Färglagt stämpelmotiv
Använda bling
Ha med en fyrkant

Jag gjorde detta kort utifrån det receptet:





Nu önskar jag er en trevlig måndag!
Nick



Inga kommentarer: