fredag 7 september 2012

Ask

Jag fick en utmaning att altra en tändisticksask. Eftersom jag inte är så mycket för massor av blommor så gjorde jag en egen variant med Molding Paste. Det är en formbar pasta som formar sig efter grundmaterialet så den går utmärkt att använda även på tyg. Den suger åt sig färg på ett jättebra sätt. Ombre är populärt just nu och vad är nu det?? Jo, olika toner av samma färg och jag har sprayat med Glimmer Mist på asken samt använt Bling att dekorera med. Spraya först med en färg och när den torkat lite grann med nästa, så de flyter in i varandra.
Här ser ni hur trist asken var från början:


och här har ni resultatet:


För att få till mönstret i pastan pressade jag ner en mask från Prima (nya finns i shopen!!!!) och lyfte försiktigt upp den. Det fungerar bra med ett tjockt lager gesso också men blir inte riktigt samma effekt.

Embellish life//Marja


1 kommentar:

linaliten sa...

Wow vad läckert! :)