lördag 22 september 2012

Acrylic Aid

När jag fyllde 50 år fick jag en väääldigt efterlängtad present av min familj. En Kitchen Aid!!! Och herregud, vad den är bra...kakorna blir luftiga, höga och marängen blir super:-) Idag kan jag bjuda på en layout om min kära apparat men även om något annat som ligger mig varmt om hjärtat - acrylfärg!! Lotta har fått in en del i butiken nu (kommer snart upp under nyheter) så det passar det ju bra med lite inspiration. Jag använder acrylfärg till allt. Jag målar förstås med den, jag splashar med den (blandar ut med vatten) och jag stämplar med den. Använder man tjockt med acrylfärg får man dessutom höjd på det. Vill man ha tjockare acrylfärg kan man blanda den med tex  Molding Paste. Om något blir fel kan man måla över med vit acrylfärg;-) Det blir också läckert om man använder den nya grus- eller snöfärgen till stenciler och masker!!!

På den här layouten har jag använt en kakservett (doilie) som mask. Jag har beställt hem den här godingen från butiken men den hann inte komma så jag tog en annan jag hade. Placera doilien där du vill ha den på en cardstock eller mönstrat papper och pensla över med acrylfärg. Använd en ganska tunn pensel så inte färgen hamnar utanför doilien. Pensla försiktigt så att färgen inte letar sig in under doilien. Jag har använt 2 färger - rött och turkost - för jag älskar den combon!



Jag har använt stickles på de vita rosorna för att de skulle bli lite roligare...


Material från butiken:

Kanske det här inlägget kan inspirera till ett bidrag till vår tävling???

Embellish Life//Marja



1 kommentar:

linaliten sa...

Wow, vilken läcker layout Marja! Och jag måste säga att jag är lite avundsjuk på din Kitchen Aid... ;)