torsdag 28 juli 2011

Min favoritprodukt

En av mina favoritprodukter från shoppen är härliga Paint system från Tattered Angel. Jag har fått möjligheten att prova Glimmerprodukterna från kittet Rustic Barn. Förutom de tre färgprodukterna som jag kommer att visa här; Glimmer Glaze, Glimmer Glam och Glimmer Mist Chalkboard, så ingår även en flaska av det rätt välbekanta skimrande färgsprayet Glimmer Mist.

Glimmer Glaze, här i färgen Flirt, är en mycket rikt pigmenterad skimrande färg med inbyggd pensel. När denna färg torkat, så får den en ej genomsläpplig yta och pappret under tar inte åt sig mer färg ovanifrån.
Glimmer Glam är en tunn, glittrig färg och får liksom Glimme Glaze en ej genomsläpplig yta när den torkar.
Glimmer Mist Chalkboard ger en sidenmatt lätt skimrande yta. Här har jag sprayat över hela motivet och sedan torkat bort överflödet från partiet med Glimmer Glam. Den här sprayen ska fästa bra på olika material som metall, tyg, glas, trä och plast.
Kolla in effekterna av de olika produkterna tillsammans. Läckert, eller hur?
Och till sist ett litet kort.
Stämpel Love in a bucket från Crissy Armstrong Collection
Papper ur serien Hometown Summer från Pink Paislee
Band från You Do, infärgade med chalkboard glimmer mist
Hjärtepins från You Do, infärgade med glimmer glaze
Figurknappar från You Do

Här och här ser du fler exempel på hur jag använt dessa underbara färgprodukter.
/Gästinspiratör Ami

3 kommentarer:

Terés sa...

Det här har jag tänkt testa länge! Tack för att du visar hur det funkar... Kan tänka mig att det är mycket mer skimrande i verkligheten.

Anna Ekman sa...

Ja, de är mycket finare i verkligheten, det är så svårt att fånga produkternas glitter och skimmer. Chalkboardfärgerna har sån underbar lyster, samma som mina orkidéer, mjuk och skimrande. Jag är så glad att ajg fick chansen att uppträcka dessa ljuvligheter.

Linda sa...

De verkar verkligen underbara!! :)