torsdag 28 november 2013

Gäst inspiratör

Hejsan

I Linköping ordnas det trevliga scrapträffar av ett gäng härliga tjejer. Det är två träffar per år. Man kan komma och pyssla i dagarna två, handla, få inspiration, skratta och ha trevlig. Dessutom brukar det för de som sitter och pysslar finnas roliga utmaningar. I år var det inget undantag men en liten nyhet fanns där bland utmaningarna. 
En liten butik i Mörrum hade nämligen med en utmaning. Man skulle skapa ett kort och den som vann utmaningen fick ett underbart kitt från butiken och äran att få vara gästdesigner. Gissa om jag blev glad när det kort jag skapat vann?

Jag heter Helene Siermans men kallar mig för Nick när jag bloggar och scrappar. Ett smeknamn jag fått av min man. Passar ganska bra för jag har nog alltid varit lite av en pojkflicka.... I alla fall så älskar jag det här med papperspyssel i alla dess former. Har pysslat med allt möjligt ända sedan jag var stor nog att hålla i en sax och penna. Tycker om att ibland plocka fram något annan typ av hantverk och använda det i papperspysslet. Jag har två små underbara ungar som ofta är med på mina layouter men jag tycker även om att scrappa om andra saker jag gillar, som böcker, resa, pyssla, trädgård och springa.

Här finns jag på min blogg - alltid roligt att träffa lite nya bekantskaper!




Jag har fått några roliga utmaningar av Lotta att göra men idag tänkte jag börja med att visa er en layout jag gjort. Jag har använt papper från Prima som heter The Optimist och serien heter Bloom. Det ser ut så här:


Jag började med att strö ut embossing enamuel pulver på sidan. Sedan värmde jag med embossingfön från undersidan. Man får vara lite försiktig så att man inte värmer för länge och för nära!




Sedan satte jag dit foton på mina små solstrålar. Tyckte det passade så bra med texten som redan stod på papperet - Bloom where you are planted!


Använde också en bit av ostduk under mina kort. Jag brukar ofta klippa till en bit och sedan slita och dra lite i den så att den får den form jag vill ha.


Använde vita Cheery Blossom blommor och vita pappersfjärilar som dekoration! Papperfjärilarna tycker jag blir fina när man använder dem i lager. Jag brukar använda lite glossy accent att limma fast dem ovanpå varandra  och då ser det ut så här:


Dekorerade med lite svart washi-tejp i hörnen.





Så här blev layouten i sin helthet (det går bra att klicka på bilderna om man vill se lite bättre)


Nu önskar jag er en härlig torsdag!

Nick

3 kommentarer:

En liten butik sa...

Välkommen Nick och vilken underbar LO!! Ser fram emot dina inspirationstillfällen :)

linaliten sa...

Vilken fin layout! Vad kul att ha dig här hos oss! :)

Hanna-Marie sa...

Helt underbar! Kul å få läsa mer om dig å se vem du är :)