måndag 20 augusti 2012

Mixed Media Tag

Idag tänkte jag Katja, visa er hur jag gjort en mixed media tag. Jag hoppas ni vill och orkar hänga med på alla bilder. Ville göra en tag i höstens tecken. Jag utgick från Graphic45 s emballage, på dessa har det suttit spets/band, knappar och blommor. Tagen är så fina, stadiga och med en fin form. Dessa har nu skrivande stund tagit slut i shopen. Men det går alltid bra att använda annat.

Började med att grunda tagen med gesso. Stryker på lite ojämt och jag använder fingrarna ;)
Låter det torka. Sedan mistar jag med Glimmer Mist, färgerna Marigold, Aqua Marine, och Sand . Låter misten rinna lite. Låta det torka igen ;)

Jag målar på lite Glimmer Glam; Golden Goddess här och var och även det låter jag torka.

Sedan finns det i shopen ett härligt kit med stämplar från You Do. Billiga clearstamps som jag verkligen rekommenderar. Jag stämplar med dessa lite här och jag är inte så noggrann.

Letar upp lite frans som kommer från loppis.

Blommor från Graphic45 och fransen får mist på sig.

Sedan när allt torkat så är det bara att limma. Har även mistat Graphic45 banden och spetsen.


Texten är utskriven på datorn, fått mist på sig och slutligen har jag doodlat lite med svart penna.

Hoppas ni orkade hänga med. Ni missar väl inte
augustitävlingen- kika HÄR och var med du med.
Tack för titten! Kram Katja