onsdag 15 augusti 2012

Linalitens skisstolkning

Idag är det min tur att visa min tolkning av skissen. Jag måste bara börja med att säga att Ami har gjort en otroligt inspirerande skiss som gjorde scrappandet lekande lätt, stort tack för det! :)

Jag följde skissen ganska exakt, men flyttade fotot lite mer till vänster eftersom motivet på fotot inte är centrerat utan mer till vänster. Pilarna blev till ett urklippt kluster från ett av mönsterpapperen och titeln fick istället hamna mitt på fotot. Bakom fotot har jag lagt tre papper omlott och en tag som får sticka ut lite på sidan. Sedan fick hexagonerna sällskap av lite knappar och glimmer mist. Dessutom la jag till text under fotot eftersom jag tycker att journaling är en viktig del på mina layouter!

 
Material från butiken
Glimmer Mist Aquamarine

Nu ska det bli spänande att se era tolkningar av skissen och glöm för all del inte att kommentera! ;)

4 kommentarer:

Malin sa...

Vilken härlig tolkning av skissen. Underbart foto...din placering på splashen ser nästan ut som om det skulle komma från hennes flaska hon håller i handen. De söta knapparna gillar jag och hur du skrivit din journaling synlig. Själv tycker jag det är svårt med synlig journaling...men de kanske beror på mina kråkfötter!!

Gunsan sa...

Jättesnygg LO, väldigt "Lina" trots pappersvalet ;-)

Johanna Thelin sa...

Underbar Lo och bra inspiration!

Ha det fint!

cissi sa...

Vilken härlig LO!