fredag 20 november 2015

Jul-skak-tändsticksask

Mitt lilla julprojekt blev ännu en tändsticksask, fast denna kan man skaka :D Jag gillar att ge bort smågrejer i julklapp, på sidan av "riktiga" julklappar.. Den här kanske inte ska ges till någon som har barn eftersom det är tändstickor...som är rolig att skaka? Eller så häller man bara ut alla tändstickor och lägger ner roliga grejer istället, som barn kan leka med :)


En av mina nya favorit-tändsticksaskar köper jag på Ikea. Det är såna där långa tändstickor i och asken är ca 10 cm lång.


Så vad behövs för att göra en sådan här skak-grej kanske ni undrar. Jo, det behövs:
 3D-kuddar en hel hög 
Tändsticksask
Ett fint mönstrar papper - I shoppen finns massor och beställer ni 10 st, får ni 3 gratis! Fraktfritt!
En plastbit (lite hårdare att sätta över som fönster. Förslagsvis ett sådant där hårt plastfodral till baksidan av clearstamps som man ändå inte använder)


Börja med att mäta ut hur stor ytan är och skär till papper. Det kan bli knöligt att limma fast allt från början, så det är det sista jag gör.


Välj motiv och måla det.


Sätt fast 3D-kuddarna runtom hela motivet. Det ska sitta tätt så inga små pärlor slipper igenom.


Häll i alla pärlor, paljetter och annat du valt ut till skak-grejer. Limma på plastbiten på den mönstrade pappersbiten innan du lägger över och sätter fast i kuddarna. Jag lägger även en smal sträng med lim så det håller extra bra.



Klart :)


Ha en fin dag!
/Majamelon

Inga kommentarer: