måndag 27 maj 2013

Konstverk

Ibland är idéen så mycket bättre i huvudet än när man får ut den på papper, men jag tänkte ta och visa er min layout i alla fall. ;) Vår 3,5-åriga dotter sitter gärna i pysselrummet och klipper till små lappar som hon sedan ritar på. Just nu går hon dessutom runt och sätter upp dem med washi tape på dörrarna runt om i huset. Washi tape kan vara bra till mycket! ;)

Jag ville spara en av de små teckningarna för att komma ihåg, annars är det så lätt att glömma sådana här små saker. Tanken var att layouten skulle spegla det lekfulla och hennes kreativitet, därför rev jag några bitar av mönsterpapper och ritade lite slarvigt bakom innan jag fäste teckningen. Som ni säkert redan anar bryr jag mig inte särskilt mycket om att det ska vara syrafritt i mina album, det håller så länge det håller helt enkelt. :)


Till min stora glädje har Lotta fått in min favoritstencil i butiken. Det blir en äldigt läcker effekt att använda Modeling Paste till den, men den här gången har jag använt Distress Paint istället. Den fungerar väldigt bra tycker jag och kladdar inte, vilket gör att färgen håller sig där den ska och inte kryper under stencilen som många mer flytande färger gör.


Material från butiken

1 kommentar:

Monica =) sa...

Alldeles underbara små teckningar o vilket härligt sätt att spara dem på!!
Urfin LO <3

Kram, Monica