tisdag 19 juni 2012

Liquid Pearl - inte bara pärlor

Ni har väl inte missat alla vackra Liquid Pearl som Lotta just lagt in? Liquid Pearl är inte bara någon som du kan göra halvpärlor med, det är ju faktiskt en färg som du kan måla med också. Här ska jag visa hur jag gjorde en tag med Liquid Pearl och Distress Ink Pads.

Färgen går bra att spä ut med vatten.


Här använde jag mig av en bit skrövlig plast som jag stämplade med.



Här penslade jag på outspädd färg över en textstämpel, det blev lite tjockt, men det var den stilen jag var ute efter. Det går även bra att använda utspädd färg också, då blir tycket skarpare.

Jag var inte helt färdig här, jag stämplade även en liten fjäril med en vattenfast dyna och färglade motivet med utspädd Liquid Pearl.

Efter att tagen torkat ordentligt distressade jag den med Tumbled Glass, Shabby Shutters och Dusty Concord. Blomman är också färglagd med utspädd Liquid Pearl. Läckert, eller hur?

Kika gärna in på alla de fina Liquid Pearls som finns i butiken och mitt tips är att du inte bara köper en. Den färg jag använt heter Majestic Purple.

/Inspiratör Ami

2 kommentarer:

linaliten sa...

Läckert Ami! :) Jag har inte tänkt på att använda dem så, måste nog damma av mina flaskor lite tror jag! ;)

En liten butik sa...

Mycket läckert!!