torsdag 25 augusti 2011

Egna tankar - en layout

Jag har återigen liftat en layout, den här gången var det Lottas idé. Nu var det inspiratös Linda som fick stå för inspirationen. Jag fastnade för både det dova färgschemat med den turkosa klicken och själva upplägget.

Något som jag tycker ofta utmärker Lindas alster, förutom att hon ofta har starka färger, det är att hon jobbar mycket med vit penna för att rama in och rita blänk på bokstäver, så det ville jag få med. Jag ritade dock ramarna med brun penna, då min vita penna inte ville vara med längre. Den vågiga kanten på pappret har jag klippt ut för hand och bokstäverna har jag skurit ut med min Gazelle. Typsnittet jag använt heter Fontdinerdotcom Loungy och motsvarar Quickutz Tangerine.
Material från shoppen:
Bakgrundspappret kommer från DCWVs serie Rustic som är rejält prissänkt, så passa på!
De mindre bitarna av mönstrade papper kommer från MMEs paperpad Hattie och Mabel
Turkos wellpapp och halvpärlor från You Do
Pebbles från Prima
Washitejp

Du hittar även pärlswirlar och blommor i shoppen.

/Gästinspiratör Ami

1 kommentar:

Linda sa...

Den är verkligen underbar Ami!!! :D