lördag 25 september 2010

ELB Inspiratör, Tina Liljegren




Tina Liljegren månskenskonstnär från Linköping är bosatt i Karlshamn sedan 2007, här trivs jag i den vackra naturen, havet, de trevliga människorna och i den trygga miljön som mina flickor får växa upp i.

Jag har ett spännande, intressant och kul arbete på AAK – där får jag utlopp för min kreativitet att jobba in AAK ingredienser i all världens olika kosmetikprodukter. Jag har konsten som ett brinnande näringsrikt intresse, är utbildad inom olika grafiska tekniker på Liljeholmen och Lunnevad i Östergötland. Att skapa är en viktig del av livet! Mitt mål är att ha en offentlig utställning om året – för att möta en publik… Ett annat intresse som jag också brinner för, men sällan tar mej tid till är att spela golf – det händer att det ibland flashar till och att jag gör en birdie eller två(?!)… de/den brukar jag leva länge på! Jag jobbar på att introducera mina barn till golfens fantastiska värld – deras intresse är hittills ganska ljummen – vi möts bättre i vårt hobbyrum i Korpadalen - där vi ritar, målar, klipper o klistrar – det är stunder när tiden stannar och jag njuter av raspet på pappret… det är min början till denna ”nya” spännande inbjudande värld som heter Scrap-booking!

Att vara en kreatör i ”en liten butiks inspiratörer” är för mej en spännande utmaning och samtidigt en fantastisk möjlighet att förkovra mej i denna värld. Jag börjar från en helt blank sida och jag lovar att göra mitt bästa för att bidra och inspirera med mitt kreerande.

Inga kommentarer: