onsdag 21 juli 2010

Tid



Tid!

Jag har hamnat i fällan, jag har inte tid att... Men jag vill ha tid, jag vill ta mig tid!! Jag värderar min tid högt och jag har valt att ha mycket på gång i mitt liv vilket ibland orsakar trubbel. En sak som jag måste göra för att kunna göra det jag tycker är roligt är att jag har tagit bort vissa måsten i vardagen;

- ingen handdisk, det får svämma över till diskmaskinen är klar och kan fyllas igen

- ingen onödig dammtorkning, räcker med ett par gånger i månaden

- torka golv? jo det måste jag nog lägga till bland mina måsten igen efter att Cotton kommit in i våra liv men högst en gång i månaden (kanske 2...)

- sopa istället för att alltid släpa fram dammsugaren varje gång

- stryk ingenting - jo finskjortor men hur ofta blir det ;)


Gör något roligt istället! För mig är glädje och roligt att se mina döttrar träna och tävla i konståkning, njuta av min familj, ta emot kunder i min butik, att lägga upp varor på webbshopen och skicka iväg varor som nöjda kunder har beställt, att titta på TV och att scrappa såklart!!


Ta vara på din tid till dig själv ibland!


Tänk på att det kommer ny tid hela tiden :)

Inga kommentarer: