lördag 4 juni 2016

Snabba tags

Hej!

Känner ni igen er: 
Ni är bortbjudna och har med er en liten present eller en blombukett och kommer på i sista minuten att ni vill ha ett kort eller en tag till. Typiskt! Trots att ni är kortmakare och har hundratals kort och tags på lager så är det inget som passar just då. Ni bestämmer er för att göra en tag och det måste gå undan för mannen och ungarna står och trampar i hallen och vill iväg. 

Detta händer mig lite titt som tätt så jag tänkte tipsa om snabba och lätta tags idag som är perfekta att hänga i buketten eller på paketet. 


Till den första tagen har jag bara använt en trevlig grattisstämpel och en liten blomma i form av en rubbon. 
Den andra har jag stänkt ner med lite vatten och sen droppat Color Burst över i färgen Pthalo Green. Sen har jag stämplat dit lite lämplig text. 
Till den tredje har jag använt en halv kakservett, lite sytråd och en färdig die-cut. Älskar dessa färdiga die-cuts och chipboards. Det är så enkelt att skapa något fint med dessa.


Till den första tagen har jag använt en mask och sprayat en härligt grön mist över, stämplat lite och till sist ett litet sött bär i form av en die-cut.
Den sista tagen är också plättlätt att göra, du behöver bara lite roliga textstämplar och rubbons. 

Jag gör mina hål i tagsen med hjälp av en tång, enkelt och snabbt.

Hoppas att du har fått lite tag-inspiration!


Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Åsa

1 kommentar:

Monica =) sa...

Så fina de är!
Tack för inspirationen, det där med att det behöver gå snabbt händer ju lite då och då =)

Kram!