söndag 5 juli 2015

Washitejp igen.... =)

Hej där!
Jag har svårt att motstå de där små tejprullarna, som färgglada karameller är de. Denna gången har jag lånat en idé från Pinterest men använt tejp istället.

Så här blev mitt kort:
Texten är embossad med svart o finkornigt pulver, kalas för just texter o när det är mycket detaljer. En dyna för embossing tycker jag är smidigast att använda, extra klistrig o med lite längre torktid. Snabbtorkande dynor gör att pulvret inte hinner fästa så bra.

Grundtanken är att avsluta varje tejp med en upphöjd bokstav, du har väl förresten sett hur underbart många olika washi Lotta har i shoppen?!
Till bokstäverna har jag använt ett qk-alfa jag hade hemma, men snygga bokstavsdies från Die namics hittar du >Här<. De är 2cm höga.

 Varje bokstav är utstansad 5 ggr i cardstock, sista gången med washitejpet på. Bokstäverna limmade jag sen ihop, lite meckigt men inget svårt.

Mina bokstäver var lite smalare än washirullarna så jag måttade av dem och skar av tejpet med hjälp av skalpell o metallinjal. Washitejp går rätt bra att flytta
nån gång om man inte trycker fast det för hårt.

Soliga hälsningar,
Monica =)

Inga kommentarer: