lördag 19 april 2014

Tackägg

Har gjort två påskägg till mina medarbetare på jobbet som tack för all hjälp jag har fått när jag försökt hinna ikapp efter bruten handled. I äggen har jag lagt små tack-gåvor i form av godis och fröer inför vårens planering.

Äntligen fick jag användning för pappersbanden från Glitz som nu säljs för halva priset.

Enamel dots, gula, är gömda lite här och var på ägget. Tre band har jag använt i rosetten, privat.
Blommor och de har jag duttat lite glossy på och sparkle.

TACK är skrivet med hjälp av de nya stencilerna från Hazel and Ruby. Ägget är grundat med gesso, sen lager med rosa satin och sist duttat med rosa pearl från Martha Steart. Duttade när jag satt ditt bokstäverna. De kan sedan tvättas och återanvändas. 

 

Vita blommor som är mistade med rosa och grön färg.








Glad påsk på er alla med en önskan om en ljuvlig vår!

//Lotta

1 kommentar:

Monica =) sa...

Lycka att få ett sånt fint påskägg!