fredag 4 april 2014

Art Journaling

Hej! Idag tänkte jag visa vad jag gjorde i Lottas bok som gick runt i designteamet innan Scrap and Pearl. Jag har aldrig riktigt gjort nån sorts Art Journaling tidigare men det var jättekul att bara gå loss med allt som fanns här hemma. Den första sidan gjorde jag med Martha Stewart paint, mist, stämplar och embossingpulver.


Jag skar ut egna masker i cardstock med Cameon och så duttade jag direkt med embossingdynan ovanpå. Det blev riktigt coolt. Se blev det extra coolt när embossingen fastnade lite på misten som inte hunnit torka helt.


Den andra sidan gjorde jag med embossingdynor och en plastpåse. Jag drog dynan mot påsen och sprayade med vatten sen och så duttade jag på färgen med påsen på pappret. Här klistrade jag bara fast lite fjädrar, paljetter och guldtråd och tryckte ut text med min dymo. Det står I just want to make pretty things and get enough sleep. Och vem vill inte det?


Material
Träfjädrar (hittar inte fjädrarna i butik men här finns massa andra fina)

Inga kommentarer: