söndag 1 juli 2012

Rosa/svart/vit layout


Hej nu är det jag, Hanna/Fnyz, som är här å visar en layout igen. Till denna började jag med ett vanligt vitt cardstock som jag grundade med Gesso och sen har jag mistat med en Aprikos mist över en stencil som ser ut som hönsnät. Jag har även droppat med glimmer glaze - pewter och med crackel paint - worn lipstick som jag spätt ut med vatten för att det ska bli rinnigt då jag ville att dropparna skulle rinna nerför min layout. Som sista lager färg på layouten har jag blandat crackel Paint med gesso och målat ljust rosa lite slarvigt här och där.

"Matilda Spanar efter djur"

Jag har även använt bakgrundsstämplar från YouDo och söta stämplar från Prima som föreställde katter, flickor och blommor m.m. 

Jag har dekorerat layouten med fjärilar och pärlor från Prima, nålar, Band och Washitape från YouDo.

Pappren under fotot är från ett 6*6 paperpack som heter Glitz - Pretty in pink


Ibland är det kul att leka loss såhär med sitt bakgrundspapper, man målar, mistar, stämplar och droppar lite och har inte så stor plan för pappret från början utan bara ser hur det blir och vilket foto som passar till när det är klart. Som stämpeldyna har jag använt mig av två olika färger av Ingvild Bolmes Chalk edgers.

//Hanna/Fnyz

1 kommentar:

Marja Seidemo sa...

underbart snyggt med massor av lager:-)