lördag 28 januari 2012

Tre kort av en cardstock

Ibland händer det att jag är effektiv och tillverkar några bra-att-ha-kort och då kan det gå till såhär:

Jag delar en cardstock i tre delar, ett kort blir 4*8 tum, ett 4*4 tum och det sista 4*6 tum.

Sedan väljer jag ut papper och dekorationer. I det här fallet valde jag helt olika stil på både papper och dekorationer men ibland blir det väldigt likartade.

Till dessa kort valde jag ett liknande upplägg, men då de är så pass olika i både storlek och färgval så känns de ändå inte helt kopierade.
Material från butiken:
Cardstock från Bazzill
Mönstrade papper; French Quarter från Quick Quotes Paper, Home Town och Butterfly Garden från Pink Paislee
Wellpapp från YouDo
Blommor från Prima; Peony, Craftables, Orchard mix
Band från Hot of the Press, YouDo och spets
Alla kanterna är distressade med Peeled Paint
Övrigt: Pebbles och halvpärlor från YouDo (annan färgställning)

Skynda fynda, många av produkterna är på rea! Och dessutom så vill jag slå ett slag för kitutmaningen med temat Hemlig kärlek! Det är visst fullpackat med godsaker!

1 kommentar:

Terés sa...

Så smart att optimera ett CS... Tack för tipset!