lördag 16 juli 2011

Inköpstips i REA-tider

Jag har fyndat och är så nöjd! Glitter och Ur&Penn andra liknande "krimskrams"-affärer har ju under sommaren ofta bra REOR!! Passa på, det gjorde jag. Köp dig några örhängen med motiv som passar för scrapbooking - finns gott om rosetter, rosor och annat fint. Nedan ser du vad jag fyndade :)

Se hur du kan vinna 100 kronor i presentkort... scrolla ner......



Nu ska jag sätta mig och göra ett kort till min mammas födelsedag på måndag!
Kanske blir det med en ros eller två, det är hon värd :)

Har du några vardagstips? Dela gärna med dig med en kommentar!
Vi drar en vinnare från alla tips den 31 augusti - 100 kr presentkort!
Dela med dig!

8 kommentarer:

Lindha sa...

Fiffigt! Jag har också varit där och fyndat! Kul när man kan hitta så mycket användbart för så lite pengar!

Ett annat tips är att slakta ljusmanschetter för att få blommor och blad. Senast köpte jag en manschett med sjöfrukter i plast. De var perfekta att ha som charms!

Må så gott!

Kram Lindha

Terés sa...

Det finns så många vardagsknep att ta till... Jag älskar tags i olika former och ibland springer man på en servett som är urläcker... Ni vet känslan, man vill ha mönstret som cardstock!

Då kan man ta vanlig plastfolie och stryka på servetten på papper och använda! Först papper, sen plastfolie och sist servetten. Men skikta servetten först så inte översta lagret lossnar sen. Det blir urläckert!!!

En liten butik sa...

Vilket spännande tips men papper i botten och sen bygga vidare med plast och serviett, eller? Är det inte stor risk att få plastfoliet på strykjärnet då?
//Lotta

ztina sa...

Vilken bra tävling. Ska bli kul att se alla fiffiga tips när tävlingen är slut. Kan tänka mig att det kommer in en hel del tips som man aldrig tänkt på själv.

Jag som har blivit lite smått förälskad i Steampunkstilen har lite tips om kugghjul. Små kugghjul fick jag av min lokala klockmakare. Stora kugghjul fick jag av min lokala cykelfixare. De kastade en hel del gamla cykeldelar som de gärna gav bort (om än de tittade lite konstigt på mig när jag sa att jag skulle ha delarna till tavlor!)

Jag lovar - det är värt att våga fråga!

Kram ztina

Stephi sa...

jag brukar klippa av banden som kläderna hänger på i affären, ofta är de fina sidenband. jag kommer nog på mer...återkommer då.

Pysselfröken sa...

Barnkläder brukar ha söta små tags. Spara dem och använd som en rolig detalj på en LO.

Zima sa...

Jag använder disksvampar när jag färgar in mina papper med distresserna. Använder dom även när jag vill "måla" på lite större ytor med akrylfärg. Jag tar såna där disksvampar med lite finare/roligare skrubbyta, fast det spelar egentligen ingen roll för det är skumbaksidan jag använder. Klipp till valfri storlek och kladda på! De går oxå att klippa av på höjden, när ytan blivit ful eller man vill ändra färg och inte har någon mer disksvamp till hands.

Jenny W sa...

Virka små blommor av olika slag (kanske en ros?) av restgarner. Blir läckert på ett kort eller en lo!