fredag 1 juli 2011

Enkelt kort!

Hejsan!
Dagarna framöver kommer jag visa olika korttekniker. Hur du får ett kort att bli lite mera avancerat. Jag avslutar med en kortvikning som är lite mera svår.

Först ut är detta enkla kort. Inga dekorationer överhuvudtaget. Du använder bara papper, stansar, penna och stansplattor av olika slag.



Jag började med vit cardstock, stansade sedan ut pappret från Pink Paisleys paperpack, storlek 6" med denna Martha Stewart kantstans, fast jag har den som stansar hörn också. Ritade en söm runt det gula pappret, och i hörnen på det vita kortet, mest för att rama in det lite.



Sedan tog jag ett rött mönstrat papper från samma papperspack och använde en av mina privata Spellbinders och stansade ut en cirkel. Punchade ut en cirkel till som jag stämplat grattisstämpeln på. De satte jag samman och fäste sedan med distanskuddar. Sedan så var kortet klart!

På återseende!
Liza

5 kommentarer:

Ziro sa...

Jättefint kort! Jag gillar att det är så enkelt!

Terés sa...

Härliga färger!!! Ibland behövs det liksom inte mer än så här... Mycket fint!

Stephi sa...

snyggt!

Linda sa...

Så fint Liza!! Och strecken gjorde mycket!

Jennie sa...

gillar enkelheten!!