söndag 11 oktober 2015

We Dare You! #2

Välkommen, hoppas du hunnit påbörja ditt alster för här följer fortsättningen på hur jag gjorde... Du ska såklart inte göra precis likadant men du kan väl kanske få lite inspiration - kan jag kan du!!

Jag gillar ansikten på Mixed Media alster men jag inser också mina egna begränsningar på hur bra jag är på att teckna... Jag tog en genväg! Unity stamp har ansikten, mindre och större, som jag använde mig av. StazOn för det är inte vattenlösligt och jag stämplade motivet på vitt tissuepaper.

Jag stämplade två motiv, ett till varje canvas board.

Nu insåg jag att det var dags för mer färg och stenciler! Färgen som användes var color shine marin blå.

När jag mistade denna stencil tänkte jag faktiskt att det skulle hamna på ett ungefär där ansiktena kommer att monteras. 

Följde upp färgen med random stämpling med Kaisercrafts honeycomb. Utan akrylblock utan bara trycka på med handen. 

Jag rev ut ansiktet på tissuepappret. La det där jag önskade att det skulle vara.

Tissuepappret fäster jag med soft matte gel under och över. Låt torka!

Vi syns om en timme igen, hoppas du hänger med! Hör gärna av dig via mail så kan jag säkert hjälpa dig enlitenbutikmorrum@gmail.com 

//Lotta



Inga kommentarer: