söndag 11 oktober 2015

We Dare You! #1

Idag är min dag och jag kommer att utmana dig här ikväll i tre olika inlägg så du kan komma igång med ditt alster och om en timme ungefär så kan du fortsätta med nästa inlägg och en timme efter det får du det sista inlägget. Hoppas du vill hänga på och försöka skapa något spännande med mig! Material och tillvägagångssätt hittar du under varje bild. Om du har frågor maila gärna till enlitenbutikmorrum@gmail.com så svarar jag så fort hinner...

De som delar sina alster, via kommentarsfältet nedan (bild och/eller länk), har chansen att vinna ett underbart paket med olika godsaker till ett värde av 500 kr!! Dragningen sker den 10 november kl. 21:00...

Jag önskar er lycka till  och hoppas ni får lika roligt som jag hade det!

Jag börjar med att tejpa ihop två canvas boards med washitejp. Jag tog beslutet att göra två tavlor samtidigt men det gör ju du som du önskar såklart. Om du inte har canvas board, vilket jag tycker är mycket lättare att arbeta med eftersom det är stumt så kan du absolut använda i stort sett vad du själv önskar.

Tejpat och klart!

Sen letade jag upp rub-ons i mina gömmor och utan tanke började montera dessa på canvas boarden.

För att inte rub-onsen skulle lossna när det blir fuktigt målade jag på ett lager soft matte gel från Prima. 

Sedan tog jag decoupagepapper och rev ut olika bitar som jag sedan satte på canvasen med hjälp av soft matte gel (under och över). Detta gjorde jag också helt slumpmässigt utan någon direkt tanke. Se nedan bild.



Fram med maskerna/stencilerna. Jag valde ut några stenciler som jag gillar och började applicera med modeling paste från Prima. Modeling paste skapar struktur på alstret och torkar relativt snabbt.


Nu börjar jag få problem! Jag blir tyvärr lite för förtjust i bakgrunden och vill gärna att allt ska synas men det funkar ju liksom inte! Tänk inte så mycket utan bara gör! Dags för färg :) Jag använder color shine mister och bara sprayar på och låter det rinna hit och dit...

Ha gärna dina wipes nära och torka bort överflöd om så önskas.











Nu var det sprayat men när jag tittar på det nu måste jag ju säga att jag var lite feg från början, vågade inte riktigt "spåra ur" ;)

Innan jag fortsatte målade jag allt med ett tunt lager soft matte gel så inget skulle "läcka" när jag fortsätter med nya lager. Låt torka ordentligt! 

Vi syns om en timme igen! 

//Lotta












Inga kommentarer: