lördag 26 juli 2014

Kortvikning

Detta är en vikning som liknar tändsticksaskarna man fick förr.
Utgå från ett cardstock och skär till en remsa på 9,5 cm. Längden på cardstock är ca 30,5 cm.
Biga på längden vid 13,9 och 28,2 cm.
Nu ska kortet se ut så här. Den lilla flärpen längst ner kommer att låsas fast av dekorationerna på kortet.
Jag har mestadels använt stickers från Glitz som heter Wild & Free. Började med att sätta fast en remsa på sidan av kortet.
Fyllde på med en tag där jag fäste en ordruta från arket tillsammans med fjädrarna. Använde 3D-kuddar på den rosa fjädern. Tagen fäste jag med extra start dubbelhäftande tejp så att den verkligen sitter fast. Lämnade en liten bit nederst på tagen så att det går att sticka in flärpen under den. 
Detta låser fast det hela.
Pilarna kommer också från stickersarket. Punchade ut en svart cirkel och fäste med 3D-kuddar. Rosa/vit twine fästes i tagen.
Här syns låsningen lite bättre.
Inuti kortet använde jag en stämpel från Unity stamps, hittar den dock inte i butiken just nu. Den heter Big summertime bouquet och det är en blomsterstämpel med text.

Hoppas du blev inspirerad och testar, låt mig gärna få se!

Ha det bra!

//Tesa

2 kommentarer:

Monica =) sa...

Finurligt att låsa kortet med hjälp av en tag!
Kortvikningar är alltid kul att kunna variera med, tack för inspirationen.
Kram Monica

Tesa sa...

Tack snälla Monica❤
Kram Tesa