söndag 9 februari 2014

Stamp Sunday....

Idag är det Stamp Sunday här i bloggen och det betyder att jag kommer visa alster där jag använt stämplar. Idag blir det tre olika typer av alster där jag har stämplar och mist som huvudingredienser. Alla tre projekten är ganska snabbgjorda och passar därför perfekt nu när vi närmar oss Alla Hjärtans Dag med stormsteg... Så du hinner fixa till några liknande altster även om du inte börjat än...


Först ut är ett kort där jag använt massor av mist. Det finns massor av fina färger i butiken!  
Jag startade med ett vitt cardstock. Jag stansade ut en cirkel som jag sedan stansade ut en mindre cirkel ur och på så vis fick en ring. Denna pappersring lade jag ovanpå mitt cardstock och sedan mistade jag ovanpå. Efter det stämplade jag en rymdraket med svart stämpeldyna och strödde snabbt på ett lager med genomskinligt embossingpulver. Raketen klippte jag ut och monterade med 3-d kuddar. Till sist blev det en text på kortet som lyder "Jag älskar dig - till månen och tillbaka". 




Nu tänkte jag visa dig några små kort och en presentetikett där jag istället har använt mist att stämpla med istället för stämpeldyna. Jag börjar med att trycka ut mist på en papperstallrik. Lägg gärna någon typ av skydd under för det kommer gärna färg lite över allt!


Sedan väljer du ditt stämpelmotiv. Jag har använt en mycket användbar stämpel från Prima som heter


Finnabair Vintage Vanity Triangles


Sedan stämplar du precis som vanligt fast du doppar stämpeln i färgen på tallriken istället för en stämpeldyna.





 Här har jag stämplat och sedan monterat stämpeln på en bit svart cardstock. Hjärtat har jag stansat ut ur vit cardstock och sedan embossat med embossing Enamel - Chunky black. Det blir tjockt och läckert, eller hur?




Till den här tagen har jag använt samma teknik. Stämplade först de svarta bokstäverna med vanlig svart stämpeldyna. Sedan har jag använt den röda mistfärgen för att stämpla I och U. Stansade ut ett litet rött hjärta att byta ut O med. Tagen har jag också färgat in med misten. Mistade ovanpå tagen och använde sedan en bit papper och torkade av. Då blir färgen mer jämn... Till sist en bit svartvit twine och en röd blomma.

Färdig att hänga på presenten!


Nu önskar jag er alla en fortsatt trevlig söndag
och stämpla på!!!

Nick

Inga kommentarer: