måndag 24 oktober 2011

Monokromatiskt kort med fusk

Nu är jag lite busig och lägger upp ett kort mitt i layoutveckan, men bloggdagen var ledig och jag gjorde klart kortet i går kväll, så jag tänkte "varför inte?".

Jag fick i uppdrag av butiksägaren Lotta att skapa ett kort helt i vitt, dock gärna med flera vita nyanser. Även där har jag som synes varit fräck och fuskat för att göra det lite mer intressant. Tekniken kallas "spotlight" och innebär att man stämplar upp sitt motiv två gånger - det ena behåller man vitt eller målar i till exempel gråskala eller sepia, det andra färglägger man partier av - och så stansar man ut cirklar från det färglagda motivet och placerar dem ovanpå det andra motivet. Vissa använder 3D-kuddar för att få de färglagda cirklarna att "poppa upp" lite extra, och jag använder pebbles som jag tagit bort klisterlappen på undersidan på.



Material från butiken:
Bildmålarna - Fru Frossa och Ett visst mått av begär
Vit och vaniljfärgad cardstock

Lillnettan/Anneth

3 kommentarer:

Susanne sa...

Ohh så läckert du skapat detta kort!!! Kramizar Susanne

Moa sa...

WOW vad coolt!!!

NHL sa...

Gillar skarpt!...och blir tårtsugen.... :-D