måndag 5 december 2016

Utmanar dig med ATC i december!

Nu är dags att presentera december månads utmaning!

ATC (Artist Trading Card) med följande tema - JULTOMTE

Twisten är att ha med följande på korten, 5 ATC-kort per deltagare; rosa, julhälsning, bling/glitter och något vitt

I utmaningen ligger också ett ATC-byte vilket innebär att de som skickar in sina kort får någon annans kort tillbaka OCH har chansen till storvinsten!

1.Gör en kommentar nedan att du vill delta i tävlingen - om du vill får du gärna länka till dina färdiga ATC-kort :)
2. Skapa dina ATC-kort enligt kriterierna ovan och "ATC-regler" nedan.
3. Lägg dina 5 ATC-kort i ett kuvert, glöm inte att skriva namn, ev. blogg, datum mm på baksidan - se regler ATC nedan.
4. Lägg också i ett adresserat kuvert till dig med porto på (2 frimärken) i samma kuvert
5. Klistra igen
6. Skicka till: En liten butik, Fritidsvägen 2, 375 32 Mörrum
7. Kuvertet ska skickas senast den 31/12 2016 för att kunna vara med i bytet.
8. Nya kort kommer till er, beroende på antal tävlande så hjälp oss att sprida infon, i januari.

Ni som deltar, och är med i ATC-bytet, kommer också att vara med i utlottning av en nyårs-karamell som kommer att vara till bredden fylld med godsaker till ditt scrappande! Värdet är minst 500 kr.... 

Mina ATC-kort med tema JULTOMTE kommer här;




ATC-regler:
Ett Atc-kort har en given storlek som anges i inch: 2,5 x 3,5 inch. 
Omsatt i centimeter blir det: 6,4 x 8,9 cm.  

ATC-kort brukar delas in i unika (som görs ett och ett, helt individuella), editioner (ett helt set med identiska kort) och serier (som har samma ”tema” men inte är likadana). 

Alla ATC-kort märks med namn, årtal och epostadress eller annan kontaktinformation. 
ATC-korten ska numreras.

Lycka till och hoppas ni får en vit jul!

//Lotta

8 kommentarer:

Lena Eriksson sa...

Vilken rolig utmaning/swap!

Självklart så vill jag vara med!

http://lenaspyssel.blogg.se/2016/december/atc-byte-utmaning.html

Cina99 sa...

Jag är med! :)

Pillan sa...

Gör inte ATC i vanliga fall, men nu kunde jag inte låta bli utan att hoppa på denna utmaning, så KUL :) Jag är med!!
http://pillan-pillan.blogspot.se/2016/12/atc.html
/Pillan

Jannike sa...

Hej!
Tack för utmaningen!Satt igår kväll och funderade på hur jag skulle få till det rosa färgen men tror jag fick till det ganska bra :) Jag är så klart med och kommer också att vara med i ATC bytet.
https://jannikeskortopyssel.blogspot.se/2016/12/jultomte-atcs.html
//Jannike

Inger Bäckström sa...

Jag kommer att vara med.

Julhälsningar Inger

Lisa InkyWings sa...

Då är mina kort postade! :)
Blir skoj att få hem ett gäng andra fina kort.

http://lisainkywings.se/blogg/2016/12/27/atc-utmaning/

Katja/MezzaNotte sa...

Rolig utmaning- så självklart ska jag vara med.
Korten har blivit postade idag.

Kram Katja
https://mezzanotteskapar.blogspot.se/2016/12/rosa-jultomte.html

Inger sa...

Tack för de fina korten som jag fick i utbyte.

//Inger