fredag 4 november 2016

Happy Father's day

Hej Allihop!

I dag visar jag ett enkelt farsdagskort som du enkelt och snabbt snor ihop om tiden är knapp.
Du behöver inte mycket material heller, det mesta har du nog hemma eller så passar du på och beställa några godsaker i butiken :)


"Happy" die cut från Dear Lizzy, Den runda "Live Laugh Farm" är från den här härliga samlingen med die cut's. Hjärtat är från Amy Tan "Rise & Shine". Father's Day har jag stämplat med en egen stämpel från mina gömmor men du hittar liknade här. Jag sydde fast mitt "happykort" några slarviga sömmar med symaskinen på min kortpanel i kraft cardstock. Den fick först gå igenom min stansmaskin med en embossingfolder med prägling av trädstammar.
Just den foldern jag använde finns inte nu men det finns många andra fina här i butiken eller så har du den slät som den är. 
Det hela monterades sedan på en kortbas i ljust grå cardstock.


Ja det blev ju lite trassel av sytråd under cirkeln med text också :)
Älskar det hjärtat, villhöver fler tror jag bestämt!

Ja det var vad jag hade att bjuda på i dag.
Nu är det din tur att sätta igång att skapa så det glöder :)
Hoppas du fått lite inspiration att sätta igång.

Tack snälla för att du kikade in idag!
Kram Anna :)



Inga kommentarer: