torsdag 21 juli 2016

Utmanad - bokkort till ett rockigt par

Halloj!

Så här i sommartider är det ju ofta mycket bröllop och förlovningar och jag fick en beställning på ett kort till ett rockigt par från en kompis. Förlovningsfirande på gång, minsann! :) Jag bestämde mig snabbt för att kombinera månadens utmaning från Lotta - att göra ett bokkort - med denna beställning, och se det gick ju alldeles utmärkt!





Det blev gitarrer, en kapsyl, en döskalle, metall och färgkladd - det blev ett rejält projekt vill jag lova! Beställaren är nöjd och jag är nöjd - alla nöjda och glada! :)

Jag använde:
+ lite dekorationer ur min egen scraphörna :)

Jag skar ut gitarrerna och texten på framsidan i svart cardstock med min Silhouette Cameo (elektronisk skärmaskin) och kladdade lite akrylfärg med stencil från Tim Holtz på bokkortets pärm. Allt för att det skulle få ett lite "rockigt" utseende.

Pyssla lugnt!
Jeanette - Tettiz


Inga kommentarer: