tisdag 4 augusti 2015

Tekniktisdag/Gör egna stämplar av dekorgummi

Idag tänkte jag visa er hur jag gjort en enkel stämpel av dekorgummi. Såg ett kort som Yana Smakula gjorde och då jag inte äger någon triangelstämpel kom jag på att jag kunde göra en egen.
Jag mätte ut hur stor jag ville att triangeln skulle bli och klippte sen ut den ur dekorgummit. Använde en taperunner bakom gummit och fäste den på en akrylkloss.
Jag använde Fluid Chalk från Prima till stämpeln.
Första triangeln stämplad i grått.
Torka av stämpeln med en våtservett.
Fortsätter sen att stämpla med olika färger.
När första raden är klar är det lättare att stämpla fler trianglar i samma färg innan man torkar av den för en ny färg.
Här är hela sidan klar.
Använde en embossingpenna och ritade runt en triangel.
Hällde på embossingpulver i guld och värmde upp det.
Gjorde detta på tre olika trianglar.
Fäste en doily på sidan av kortet. Tog lite svart mist och sprätte detta över sidan.
Stansade ut en liten ruta från Lawn Fawn och ett par fjädrar ur ett papper som jag provstämplat med trianglar.

Texten från Lawn Fawn stansade jag ut i svart dekorgummi och ett tips är att värma den med embossingfönen så att den krymper:)



Material som jag använt:
Prima - Fluid Chalk i färgerna Blossom Tree, Tin Can och Coltsfoot Stamens
Lawn Fawn - Large stitched rectangles dies och Scripty hello dies
KaiserCraft - Self Adhesive Rhinestones
Studio Calico - Svart mist

Ha det bra!
//Tesa

2 kommentarer:

Anna Uhras sa...

MAKALÖST Snyggt!!! LOOOVE it!!! Kram Anna :)

Tesa sa...

Tack Anna, blir jätteglad över din kommentar♥
Kram Tesa