onsdag 19 november 2014

Gammaldags julkänsla - vintage

Hej där!
Stämpeln med skridskorna fick mej att tänka på de där vackra skridskorna med luddkant jag hade när jag var liten tjej <3 Fast mina var vita, på kortet valde jag ljusbruna istället.
Stämpeln är som gjord för härliga vintagekort, så här blev mitt:

 Papper kommer från ett 6"-block från Glitz, kanterna är skrapade och sen infärgade med hjälp av blending tool o distressdyna. Bakom det stämplade motivet hittar du lite ostduk, passar så bra på den här sortens kort.

 Texten är embossad med ett urglittrigt o galet snyggt mörkblått pulver! Det är svårt att få en bild på glittrigheten men lite kan man ana. Pulvret smälter dessutom jämt o fint, rena drömmen! Tycker du det ser ut som att pulvret ligger utanför texten så stämmer det, ditsatt med avsikt =)
Små stjärnor hittar du i ett kit med tre små söta flaskor, fint nu till jul. För att fästa små detaljer är en limpenna perfekt!

 Fler skojigheter har jag använt: en stencil o gesso + lösglitter som får torka i gesson fick bilda bakgrund. Jag gillar den lite upphöjda effekten som blir.

Hur går det med dina julkort?

Glada hälsningar,





2 kommentarer:

Doreen sa...

Love the image and details,just gorgeous.xxx

En liten butik sa...

Skridskorna och ditt kort är superfina!