torsdag 23 oktober 2014

Min nya kärlek: ATC-pads

Hej där!
Jag har helt förälskat mej i Primas urfina ATC-pads! De är 4*6", alltså samma som de större journalingkorten, härligt tjocka o med superfina mönster. Det jag har använt har havstema, ett liknande block på resetema hittar du >HÄR<

Jag har använt dem till kort o låtit det styra kortstorleken. Korten är så fina i sig att jag valt att dekorera ganska sparsamt.

Texten på kortet har jag kompletterat med hjälp av en pil-stencil. I högerkanten hittar du ett litet journalingkort delat på längden. Fjärilarna sitter på en bit washitejp med poststämplar.

De utstansade fjärilarna har fått prickar av liquid pearl. Några sytrådssnurror med inspiration lånad från Ami och Linaliten fick också vara med!


Nästa kort har fått ett flashcard som dekoration, urfina små kort som kan användas till det mesta. Jag gissar att du redan sett hur Tesa och Cissi använt dem på sina fina kort.
De söta små hÄngla-figurerna är stämplar från mina egna gömmor.

För att få höjd på kortet har jag använt 3D-kuddar. Min söta hÄnglatjej har så klart fått lack på sina fina röda skor. Mer kalaskänsla än röda lackskor är svårt att hitta =) 
Både fjärilar o de paper-piecade detaljerna kommer från ett 6"-block. De är ofta så härligt småmönstrade!


Glada hälsningar, Monica


Inga kommentarer: